typen tekstschrijven typemachine

SEO (optimaal scoren in Google)

De inhoud van een tekst speelt een belangrijke rol bij de vindbaarheid in Google.

Om ervoor te zorgen dat klanten je goed kunnen vinden, is het belangrijk om hoog in de zoekresultaten te komen. Dit kan voor een groot deel bewerkstelligd worden door middel van de juiste teksten.

Wat is jouw boodschap?

Het is van groot belang dat uit de teksten op je website blijkt wat je boodschap is. Dit kan onder meer door middel van het gebruik van de juiste woorden en woordcombinaties. Dit betekent echter niet dat je simpelweg zo vaak mogelijk het woord moet gebruiken waarop jij gevonden wilt worden. Google straft het namelijk af wanneer je alleen maar schrijft om zo goed mogelijk opgepikt te worden door de zoekmachine. Het luistert dus nog best nauw. Als SEO-tekstschrijver ben ik je graag van dienst bij het schrijven van de juiste teksten.

Tekstschrijven voor Google?

Zoekmachines werken met algoritmen, op basis waarvan de resultaten worden gerangschikt. Deze logaritmen veranderen regelmatig, waardoor SEO geen statische wetenschap is. Ik hou nauwkeurig de veranderingen op het gebied van zoekmachineoptimalisatie bij. Hierdoor kan ik op ieder moment de meest optimale tekst voor dat moment schrijven. Met een ding in het achterhoofd: zoekmachines kunnen hun algoritmen wijzigen, maar jouw doelgroep blijft hetzelfde. Daarom zet ik – ook bij SEO – de klant op de eerste plaats.

Eerder schreef ik in dit artikel op infonu.nl meer over schrijven voor Google of voor de lezer.

Wat kan ik voor jou betekenen?

Wil je je nieuwe website voorzien van de juiste teksten, of je oude website updaten? Als tekstschrijver kan ik je helpen met het optimaliseren van teksten, of het schrijven van nieuwe teksten die goed vindbaar zijn in de zoekmachines. Schrijven kan ik doen op basis van bestaande teksten, maar ook op basis van (beperkte) input. Dit doe ik in de stijl die jij wenst en die past bij de uitstraling van jouw bedrijf. Daarbij kijk ik ook naar de indeling van de teksten en de website, zodat alles een duidelijk en logisch geheel vormt. Is daarbij (veel) creativiteit nodig? Prima, daar word ik blij van!

Google Analytics

Met behulp van Google Analytics is het mogelijk om je website te analyseren. Je kunt bijvoorbeeld zien hoeveel bezoekers je krijgt, welke artikelen of producten populair zijn en of er sprake is van vaak terugkerende bezoekers. Hierdoor is ook goed terug te zien waar en hoe SEO kan worden ingezet om de vindbaarheid van je website (nog) beter te maken. Ik kan je helpen met het opzetten van je Google Analytics-account, het analyseren van de gegevens en het doen van de nodige (tekst)aanpassingen op je website.

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

typen tekstschrijven typemachine

SEO (optimaal scoren in Google)

De inhoud van een tekst speelt een belangrijke rol bij de vindbaarheid in Google.

Om ervoor te zorgen dat klanten je goed kunnen vinden, is het belangrijk om hoog in de zoekresultaten te komen. Dit kan voor een groot deel bewerkstelligd worden door middel van de juiste teksten.

Wat is jouw boodschap?

Het is van groot belang dat uit de teksten op je website blijkt wat je boodschap is. Dit kan onder meer door middel van het gebruik van de juiste woorden en woordcombinaties. Dit betekent echter niet dat je simpelweg zo vaak mogelijk het woord moet gebruiken waarop jij gevonden wilt worden. Google straft het namelijk af wanneer je alleen maar schrijft om zo goed mogelijk opgepikt te worden door de zoekmachine. Het luistert dus nog best nauw. Als SEO-tekstschrijver ben ik je graag van dienst bij het schrijven van de juiste teksten.

Tekstschrijven voor Google?

Zoekmachines werken met algoritmen, op basis waarvan de resultaten worden gerangschikt. Deze logaritmen veranderen regelmatig, waardoor SEO geen statische wetenschap is. Ik hou nauwkeurig de veranderingen op het gebied van zoekmachineoptimalisatie bij. Hierdoor kan ik op ieder moment de meest optimale tekst voor dat moment schrijven. Met een ding in het achterhoofd: zoekmachines kunnen hun algoritmen wijzigen, maar jouw doelgroep blijft hetzelfde. Daarom zet ik – ook bij SEO – de klant op de eerste plaats.

Eerder schreef ik in dit artikel op infonu.nl meer over schrijven voor Google of voor de lezer.

Wat kan ik voor jou betekenen?

Wil je je nieuwe website voorzien van de juiste teksten, of je oude website updaten? Als tekstschrijver kan ik je helpen met het optimaliseren van teksten, of het schrijven van nieuwe teksten die goed vindbaar zijn in de zoekmachines. Schrijven kan ik doen op basis van bestaande teksten, maar ook op basis van (beperkte) input. Dit doe ik in de stijl die jij wenst en die past bij de uitstraling van jouw bedrijf. Daarbij kijk ik ook naar de indeling van de teksten en de website, zodat alles een duidelijk en logisch geheel vormt. Is daarbij (veel) creativiteit nodig? Prima, daar word ik blij van!

Google Analytics

Met behulp van Google Analytics is het mogelijk om je website te analyseren. Je kunt bijvoorbeeld zien hoeveel bezoekers je krijgt, welke artikelen of producten populair zijn en of er sprake is van vaak terugkerende bezoekers. Hierdoor is ook goed terug te zien waar en hoe SEO kan worden ingezet om de vindbaarheid van je website (nog) beter te maken. Ik kan je helpen met het opzetten van je Google Analytics-account, het analyseren van de gegevens en het doen van de nodige (tekst)aanpassingen op je website.